wtorek, 2 kwietnia 2019

Zmiany w żywieniu Klary

Czy Wasze dzieciaki w wieku ok 7 m-cy ograniczyły ilość mleka zjadanego w ciągu dnia?
Co w zamian mleka dostawały Wasze maluchy? Klara zębów jeszcze nie ma, więc nie wszystko da radę zjeść.

Pytam, ponieważ nasz Bobas coraz częściej nie chce mleka lub też nie ma na niego czasu ;)
Ale kaszkę czy mus owocowy wciągnie aż miło!

Rano po pobudce bez problemu wypije butlę. I jeszcze popłakuje żeby szybciej robić jej to mleczko :)
Natomiast później już ciężko z mlekiem . Nawet jak chce, to tylko trochę wypije. Albo na raty.
Więc dostaje więcej kaszki na mleku albo kaszki mlecznej. Na razie tylko w ten sposób przemycam mleko.
Popołudniu dostaje mniej mleka i w ogóle jedzenia, żeby na noc porcję mleka wypiła. Jeśli podawałam normalnie, to na noc wypijała 30 ml i ok 3w nocy pobudka bo głodna. A od 4 m-cy nie je w nocy. Nie chcemy jej przyzwyczaić, bo jest coraz starsza.
Jogurtów naturalnych jeszcze nie podawałam.
Śmietana była już w menu, ale była wysypka później i nie podawałam więcej.
Ale za to jogurt kokosowy (z Lidla) zje cały aż miło. I nie musi mieć do tego owoców.
Od dwóch dni dajemy po 2 wafelki ryżowe hipp. Bardzo jej smakują. Ale jeden zje, drugi częściowo :)

Nadal ładnie je obiady, nie podszedł jedynie słoiczek z kawałkami. Ale to co ja ugotuję i rozdrobnię widelcem, bez problemu zje.
Jak ma coś dobrego, coś co bardzo bardzo lubi (bataty na przykład) to nawet i 200 ml obiadu zje.


1.04 br byliśmy na szczepieniu i niestety okazało się, że Klara waży trochę za mało. Ma 7,5 kg. Od ostatniego ważenia miesiąc temu przybyło 300g. A powinna mieć mniej więcej 600g na miesiąc więcej - 300 to trochę mało.
Z tymże Klara non stop jest w ruchu. Kręci się, wierci. Odwraca się na brzuch w ułamku sekundy. Zresztą - jak nie lubiła brzucha tak teraz wszystko robi na brzuchu ;) obraca się wokół własnej osi. Robi mostki będąc na plecach, samolot na brzuszku.
Trochę porusza się po podłodze przesuwając się do tyłu ale mało.

Pediatra mówiła, żeby się na razie nie martwić (ja? Ja się mam NIE MARTWIĆ?) i za ok 4tyg przyjść do kontroli - głównie wagi. Chcieliśmy nawet mleczko zmienić na "zwykłe"bo do tej pory pije Comfort na zaparcia itd.
Ale pediatra mówi, że jeszcze nie trzeba. Na pewno nie teraz. Trzeba ją skontrolować za m-c. Czy to tylko "wypadek" przy pracy, czy może trzeba zrobić badania.

Się okaże za miesiąc.

4 komentarze:

  1. Ciężko mi stwierdzić czy mniej piły mleka, bo były na piersi a to przecież i jedzenie i picie jednocześnie.. Moje dzieci od 6 miesiąca poza owocami i obiadem dostawały kaszki mleczno ryżowe na śniadanie.. Lubią je do tej pory..oczywiście nie są w 100% zdrowe ale nie przeginajmy :) myślę że taka kaszka mogłaby trochę 'podtuczyć' Klare. Koszt mały np 7zl.. A dla takiego malucha starczy na kilka razy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klara je takie kaszki. Bardzo je lubi :) codziennie coś innego ma na śniadanko. Raz mleczną raz manną raz ryżową albo jaglaną, dostaje też kleik ryżowy albo kukurydziany.

      Usuń
  2. U mnie z tego co pamiętam to była rano flacha mleka potem deserek obiadek i potem kaszka na kolacje lub jajko, parowczka, itd. Raz jak Przemo jadł monte pamiętam na podłodze i zaoglądał się bajki to się młoda podczolgala i mu zjadła cały palcami. Nic jej nie było więc jej zaczęłam podawać jogurt.

    OdpowiedzUsuń
  3. Unas kp było podstawa do roku a nawet dłużej bo aż do mojego powrotu do pracy. 300g to nie jest mały przyrost po 6 Mc dzieci w tym wieku zwalniają więcej się ruszają są bardziej aktywne. A może zamiast kasz dla dzieci ( które są pustymi kaloriami) podawaj jej owsiane jaglanke płatki orkisxowe ugotowane na mleku roślinnym wodzie lub krowim ( świeże z butelki jak naj tlustrze). Jogurt naturalny z płatkami np owsianymi też jest super śniadaniem.

    OdpowiedzUsuń