wtorek, 9 lipca 2019

11 miesięcy Klary

JEDENAŚCIE MIESIĘCY!!!
Kończy się era niemowlęca.. Chociaż czasem mam wrażenie, że jeszcze trochę jest takim moim dzidziusiem a czasem jakby miała z półtora roczku.

Dane techniczne:
Waga 9 kg (mniej więcej, ważyć idziemy się pod koniec tygodnia).

Wzrost: ok 75 cm (ubranka na 74 cm są już dobre, zaczynamy zakładać 80 ale są jeszcze trochę duże).

Pieluszki: 4 pampers

Zęby: DWA! Obie dolne jedynki.



Dziś obniżył tata łóżeczko na sam dół. Bo nasza Gwiazda bardzo kombinuje i obawiałam się fikołka...
A równo rok temu składaliśmy dla niej łóżeczko. I zastanawialiśmy się jaka będzie ta nasza dziewczynka.

W 11 m-c Klara weszła z dwoma ząbkami (okupionymi strasznym płaczem, biegunką, odparzoną pupką, stanem podgorączkowym (37,8-37,9 - 38max), niechęcią do jedzenia.
Pierwszy raz musieliśmy podać Klarci lek p. zapalny, bo żel niewiele dawał. Zdecydowałam się na syrop, chociaż mam czopki. Jednak przy biegunce czy rzadkich częstych 💩 wolałam nie dawać czopku. Obawiałam się, że się nie wchłonie itd.

Zmieniamy mleczko z bebilon comfort na "zwykły" niebieski.

Muszę przyznać, że charakter ma.. nie wiem po kim hihi. Pewnie się skumulowało po nas ;)
Jak jest bardzo bardzo zła, to rzuca wszystkim co ma pod ręką. Lub szczypie :/

Wstaje wszędzie bez najmniejszego problemu - przy futrynach, przy wózku, łapiąc mnie za nogawki spodni.

Raczkuje szybko i sprawnie. Już się (prawie) nie przewraca.

Ładnie chodzi za rączki trzymana, ale nie do góry tylko przed sobą. Dziadziuś nauczył jak byliśmy na Śląsku.
Pierwsze próby z pchaczem już były, niestety, pchacz odjeżdża, Klara leci jak długa na twarz.

Siniaków ma pełno, bo zawsze gdzieś wlezie nie tam gdzie trzeba. Po łóżku się wala z dziką radością.
Ale coraz częściej umiem ją okiełznać do snu. I niech tak zostanie. Ale nie ma tak, że działa jedną metoda. Czasem codziennie muszę coś nowego wymyślić żeby ją ogarnąć.

Przyspieszyła z rozwojem bardzo. Każdego dnia coś nowego umie. Np kilka dni temu powiedziała "bababa" a babcia w 7 niebie.
A dziś zaczęła wstawać na paluszki.
Jest jak cień nas hehe.
Wiesza się na firankach! 😐 taki mały Psotnik z niej.


Śpi od 21:30 - 4/5 rano (wtedy dostaje mleczko, nadal 180 ml, próbowałam dawać więcej ale nie wypije) i idzie spać dalej. Do 7/8 rano. Ale już z nami.

W dzień ma najczęściej 2 drzemki o różnej długości 😉
Od kilku tygodni śpi tylko na brzuszku.






W tym miesiącu Klara dostała też.. Nowy mega wypas fotelik. Jeden z najbezpieczniejszych na rynku.
Axkid Minikid 0(9) kg - 25kg.
Zaliczyła w nim podróż do Zielonej Góry a późnej na Górny Śląsk.
I dała radę!!!

Z końcem lipca jedziemy na wakacje. Ciekawa jestem jak Klara zareaguje na wielką piaskownicę czyli plażę.

Będą dwa roczki - jeden u nas drugi we wrześniu u rodziców dla reszty bliskich.

Buźki, do następnego,
Buźki!

6 komentarzy:

  1. My przy Julce mieliśmy pchacz, który odjeżdżal, przy Filipie kupiliśmy taki z gumą na kółkach i nie było takiego problemu. Spryciula z tej Waszej córki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę nad zakupem takiego właśnie, ale używany. Bo będzie na dwa trzy m-ce góra pewnie.

      Usuń
  2. Zagłówek w foteliku macie za wysoko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiem, nie mogliśmy go ogarnąć na początku. Do wszystkiego musimy się przyzwyczaić. Ale później na postoju już został poprawiony. Jest opuszczony. Zablokował się. Ale podobno to się zdarza.

      Usuń
  3. Slodziak kochany na tym pierwszym zdjeciu! Bi odkad nauczyla sie przewracac na brzuszek tylko tak spala. Pediatra na kazdej kontroli pytala czy klade ja spac na pleckach (tak tutaj zalecaja), ja odpowiadalam, ze ona zaraz sama przekreca sie na brzuszek, a lekarka na to, ze jak dobrze zasnie, to zeby ja przewrocic na plecki. Tiaaa... Bi budzila sie w nocy nieskonczona ilosc razy, jakbym ja jeszcze przekrecala (i przy okazji budzila na bank) w ogole bym juz nie spala. :D
    Nik tez przechodzil zabkowanie tak ciezko, ze podawalam mu syrop. Inaczej pobudka byla doslownie co godzine... A wiesz, ze tutaj w ogole nie ma czopkow, tylko syropy? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I pewnie nie ma nurofenu itp tylko paracetamol? 😁

      Usuń